פרויקטי תכן מוצר חדש לשנת 2014

  • מרצה: דר’ חגי במברגר

לתמונות מתערוכת פרוייקטי תכן לחץ כאן.

מכונת איסוף מאגדות אוטומטית

במפעל שטראוס הפועלים מזינים באופן ידני את מאגדות הגלידות לתוך קרטון אב. קרטון אב מכיל
5 מאגדות. קצב העבודה גבוה: כ- 32 מאגדות בדקה.
מטרת הפרויקט היא תכנון מכונה האוספת את המאגדות ל”חמישיות” כהכנה לקראת אריזה ידנית לקרטון האב.
המכונה תשמור על קצב עבודה גבוה ותשמש כשלב ראשוני לקראת אוטומציה מוחלטת של התהליך.

תמונה של מכונת איסוף מאגדות אוטומטיתלפוסטר מכונת איסוף מאגדות אוטומטית לחץ כאן

 

מתקן לבדיקת מראה טורית

אלביט מערכות מפתחת, קסדות לטייסים.
הקסדה מאפשרת לטייס שליטה ועקיבה בכל כיוון הסתכלות.
במערכת האופטית בקסדה מראה בעלת פרופיל טורי.
לדיוק המראה השלכות כבדות על איכות התמונה המוצגת לטייס.
במקרים רבים מגיעות מהייצרן מראות זכוכית פגומות.
נדרש לזהות מראות פגומות לפני הרכבתן (מיד עם הגיען מהיצרן).

לפוסטר מתקן לבדיקת מראה טורית לחץ כאןתמונה של מתקן לבדיקת מראה טורית עם מכלול הלייזר והמצלמה

פינוי טבליות מאריזת בקבוק

מטרת פרויקט זה לייצר עבור חברת תרו מתקן לפינוי טבליות מאריזות בקבוק שתחתיתן נחתכה.
המתקן הינו חלק ממערכת כוללת לריקון תכולת בקבוקים לצורך אריזת התכולה מחדש.
• כיום, פינוי הטבליות מתבצע באופן ידני באמצעות חיתוך הבקבוקים בסכין, הגורם לפציעות רבות
בקרב עובדי המפעל. המערכת, שנועדה למנוע בעיית בטיחות זו, אף תייעל את התהליך ותחסוך
למפעל משאבים רבים.
• חיתוך הבקבוקים מבוצע באמצעות מתקן שפותח על-ידי קבוצת סטודנטים מהטכניון בשנת
הלימודים תשע”ג ונמצא ברשות חברת תרו.תמונה של פרוייקט פינוי טבליות מאריזת בקבוק

 

לפוסטר פינוי טבליות מאריזת בקבוק לחץ כאן

התקן לניקוי חלון אופטי

מוצר זה נועד לניקוי טיפות מים מחלון מערכת אופטית קיימת של חברת רפא”ל.
המערכת היא מצלמה הממוקמת בתוך קופסת מגן בעלת חלון אופטי החשוף לגשם.
הפתרון לבעיה זו כיום הוא הסככה אך הוא אינו מצליח למנוע את הגעת טיפות המים.
המוצר מהווה פתרון אקטיבי לבעיה זו.תמונה מערכת עם חלון והמערכת המנקה

 

לפוסטר התקן לניקוי חלון אופטי לחץ כאן

עוקב סולארי דו-צירי

מציאת מקורות אנרגיה שיספקו את דרישות העולם ההולכות וגוברות היא אחת המשימות המאתגרות
ביותר של החברה בה אנו חיים לחמישים השנים הקרובות.
קרינת השמש היא מקור האנרגיה החשוב והנקי ביותר הניתן לשימוש.
נדרשת מערכת עקיבה המניבה תוספת של 35% באנרגיה המתקבלת וזאת בעלות זהה למערכת
סטציונארית (ללא עקיבה).
קליטת האנרגיה מהשמש נעשית בצורה היעילה ביותר כאשר הפאנלים הסולאריים מוצבים בניצב לשמש,מערכת דו-צירית עונה בצורה אופטימאלית לדרישה זו.
נדרש ניצול מקסימלי של אנרגיית השמש ועמידה בתנאי האקלים, תוך הפקת אנרגיה קבועה במרבית
שעות היום.תמונה של עוקבים סולרים

לפוסטר עוקב סולארי דו-צירי לחץ כאן

הליכון אקטיבי – Agile walker

מטרת הפרוייקט הינו לסייע בהליכה לאנשים בגיל הזהב ולאנשים עם קשיי הליכה.
התבקשנו לפתח הליכון אשר נועד לתת סיוע אקיטיבי למשתמש בשונה מהליכונים הפאסיבים המקובלים היום. מתפקידו של ההליכון להוריד עומס המופעל על הגוף בזמן ההליכה במישור ישר ובעליות/ירידות עד 10° .
כמו כן, ההליכון מותאם לתנאים עירוניים ותנאי כפר.
ההליכון משלב מערכת בקרה המבקרת את המנועים ורכיבים אלקטרונים.תמונה של הליכון אקטיבי

לפוסטר הליכון אקטיבי לחץ כאן

פרויקט “אל חוט”

מפעל נילית פועל 24 שעות ביממה ומייצר חוטי טקסטיל לתעשייה.החוטים מתחילים את דרכם כגרגרי פולימר בקומה העליונה במפעל ומגיעים בסוף התהליך אל הקומה התחתונה לסלילה על תוף במכונת הסלילה. במקרה של פגם בייצור עלול להגיע חוט לא תקין אל מכונת הסלילה, ובמידה ויש בו פגמים, אף לפגוע במכונה עקב מהירות הסיבוב הגבוהה שלה, כ 14,000 – סיבובים בדקה. על מנת למנוע תקלות אלו קיים במפעל מנגנון המזהה חוטים לא תקינים וגורם להפסקת הייצור באותה מכונה. המנגנון הקיים שולח אות חשמלי למנגנון פנאומטי העובד בדומה למספריים. ברגע קבלת אות המנגנון מופעל וחותך את החוטים בקומה האמצעית. החוטים מתפזרים באופן אקראי וללא שליטה בקומה האמצעית וייתכן כי יפלו אל הקומה התחתונה, שם נמצאת מכונת הסלילה- מצב העלול לסכן חיי אדם ולגרום נזקים גדולים למכונה. על מנת למנוע מצב זה תוכנן המנגנון המוצג לפניכם.תמונה של פרוייקט אל חוט התארת את המכסה

 

מערכת ” אל חוט” נבדקה במפעל וזכתה להצלחה רבה. החברה החליטה להזמין עוד 100 מערכות “אל חוט”
בתמונה להלן ניתן לראות עוד 8 מערכות ” אל חוט” נוספות.מערכות " אל חוט" נוספות.

לפוסטר פרויקט “אל חוט” לחץ כאן

 

דימוי הפלטת לויין באפס כבידה ZERO-G

כחלק ממגמת ההתפתחות בתחום הלווייניות הזעירה אנו מציגים מתקן אשר
יאפשר הדמיה של חוסר כבידה בזמן שיגור ננו-לוויין בחלל. שיגור הלוויין בחלל
אורך כשנייה אחת בלבד .

בתהליך השיגור, הלוויין נמצא בפוד הרתום לתחנת חלל/חללית/טיל כאשר הלוויין עצמו לחוץ/דרוך כנגד
קפיצים בתוך תא הפוד. כאשר המשגר מגיע למסלול המתוכנן נשלח אות חשמלי ל POD הגורם לפתיחת הדלת החיצונית ולשחרורו של הלוויין מהתא, בעקבות הכוח שמפעילים הקפיצים. לעיתים, לאחר השחרור המוצלח מהתא מתרחשת פריסה של פנלים סולאריים ואלמנטים נוספים הדפונים ללוויין.תמונה המראה מתקן המדמה הפלטת לויין באפס כבידה

לפוסטר לדימוי הפלטת לויין באפס כבידה ZERO-G לחץ כאן

 

מכסה לטלסקופ בחלל

תכנון וייצור מכסה ומנגנון לפתיחה וסגירה של מכסה טלסקופ, אשר יותקן על לוויין, שישוגר לחלל.
המכסה צריך לתת מיגון מפני חלקיקים ולכלוך ומיגון תרמי לשינויי טמפרטורה קיצוניים.תמונה של מערכת המדמה לווין וראה את מנגנון פתיחת המכסה

לפוסטר מכסה לטלסקופ בחלל לחץ כאן

אוטומציה למכונת MicroTap

ייעול תהליכים קיימים, ניצול יכולות מרבי של מכונה קיימת וחיסכון בזמן הינן שאיפות יומיומיות של כל יצרן.
לשם השגת מטרות אלו נדרשנו לבצע אוטומציה של תהליך הברזה במכונת הברזות MicroTap . תהליך ההברזה מצריך באופן כללי: הזנת חלקים מתוך תפזורת, טעינת חלק, מיקום החלק באופן חד משמעי ביחס למברז, ביצוע הברזות בקדחי ההכנה ופריקת החלק לכלי קיבול. המוצר מיוצר בכמויות של כ- 60 אלף יחידות בשנה.
החלק המדובר הוא בעל מידות קטנות- נתון המצריך דיוק גבוה בייצור, הרכבה ופעולת המערכת.
בנוסף לכך החלק מיוצר עבור חברה בעלת דרישות קפדניות וגבוהות ממוצריה.תמונה של מכונה אוטומתית לביצוע הברגות

לפוסטר אוטומציה למכונת MicroTap לחץ כאן

ASPI -Automatic Screw Patch Inspecting

אבטחת ברגים נפוצה בעולם התעופה היא בעזרת Patch . בשיטה זו מוסיפים אלמנט פלסטי לקנה הבורג היוצר חיכוך קבוע, ומונע פתיחת הבורג. המידע הקיים על מומנטי ההידוק והשחרור של ברגים עם אבטחת Patch אינו מספק. לצורך מחקר נדרשנו לפתח מתקן, שמהדק ומשחרר ברגים, תוך מדידת
מומנט הפיתול הנדרש, ומחליף את הברגים בעצמו.
למשימה נדרשות ארבע תנועות מבוקרות, בעזרת שלושה מפעילים שונים:
• הידוק הבורג ושחרורו – סיבוב על-ידי מנוע חשמלי;
• תנועה קוית של ראש ההידוק עם פסיעת הבורג;
• תנועה קוית להבאת האום אל קצה הבורג;
– שתי אלה מבוצעות על-ידי מפעיל לינארי.
• הזנת הבורג הבא מהמחסנית – על-ידי מנוע צעד.
המומנט נמדד על-ידי מד-כוח המחובר על היקף המנוע.
המערכת מבוקרת על-ידי מחשב.תמונה של מכונה הבוחנת פתיחת וסגירת ברגים

לפוסטר ASPI -Automatic Screw Patch Inspecting לחץ כאן

מתקן הלחמה לגבישים פייזואלקטריים

מטרת הפרויקט: לתכן ולייצר מתקן להלחמת מגעים חשמליים על שני משטחים נגדיים של גביש פייזו-אלקטרי, בעל שלוש צורות שונות: דיסקה שטוחה, גליל חלול וחצי-כדור חלול.

מהג”פ מתקן הלחמה לגבישים פייזואלקטריים מורכב מתבנית חימום, הנושאת עליה ולסיבוב Y- ו X תפסניות לסוגי הגבישים השונים. התבנית ניתנת להזזה מדויקת בשני צירים מדויק סביב ציר אנכי. מול התבנית מורכב מלחם הניתן להזזה אנכית ולסיבוב בשני צירים.
כוח ההלחמה ומשך ההלחמה נשלטים על-ידי מחשב, על-פי קריאה חשמלית של מד-כוח.תמונה של מתקן הלחמה לגבישים פייזואלקטרים.מראה מערכת לינאריץ עם מלחם ומד כוח

לפוסטר מתקן הלחמה לגבישים פייזואלקטריים לחץ כאן

מתקן אריזת סרטי גומי

מתקן אריזת גומי ה”בנטוסיל” הינו מתקן אוטומטי החותך ומלפף סרט גומי לצורה הנדרשת בכדי לארוז אותו. המתקן מחובר למערכת נייחת קיימת אשר דואגת לייצור סרט הגומי בחתך מלבני על ידי אקסטרודר וטבילתו באמבט מים לצינון. המתקן כולל מספר מערכות מורכבות הפועלות יחדיו בצורה מתואמת לקבלת תהליך רציף. המוצר המוגמר, סליל מלופף באורך קבוע מראש, נפלט לתוך מגלשת קליטה.תמונה של מתקן אריזת סרטי גומי

לפוסטר מתקן אריזת סרטי גומי לחץ כאן
לסרטון פעולת מתקן אריזת סרטי גומי לחץ כאן

Portable Assisted Mobility Device

מטרת הפרויקט הינה לפתח כלי תחבורה אשר מיועד לגשר על המרחק בין התחבורה הציבורית
ליעד ללא צורך בפעילות פיסית.
רקע: המגמה ההולכת וגוברת לצמצום זיהום אוויר ועומס בכבישים יצרה עידוד לשימוש בתחבורה
ציבורית במקום ברכבים פרטיים. אחת הבעיות שמתלוות לשימוש בתחבורה ציבורית הינו נושא
הניידות האישית, התחבורה הציבורית עוצרת בתחנות קבועות אשר לעיתים מרוחקות מהיעד.
על הכלי להתמודד עם האתגרים העומדים בדרך בין התחנה ליעד: מעבר מדרכות, דרך משובשת,
עליות וירידות. כאשר הוא מקופל צריך לעבור במרווח בין דלתות, הכלי יהיה מותאם לנשיאה
בתחבורה ציבורית, כגון רכבת ואוטובוס.
הרעיון אותו בחרנו לפתח הינו כלי תחבורה חשמלי ומתקפל, הנוסע על 3 גלגלים, ניתן לרכב עליו
בישיבה, בנוסף ניתן לקפלו ולגרור אותו כמו מזוודה.מערכת הקיולמטר האחרון כמו תלת אופן מתקפל

לפוסטר Portable Assisted Mobility Device לחץ כאן
לסרטון נסיעה וקיפול על הPAMD לחץ כאן

 

מתקן הרמה למערכת המסת קריסטלים

נכון להיום, במחלקת הרטבים שבמתחם חברת יוניליוור באזור התעשייה בקריית חיים, נדרש עובד בקו
הייצור להרים 30 שקיות בשעה ביום עבודה מלא, כאשר משקל כל שקית הינו 15 ק”ג. שגרת עבודה זו
עלולה לגרום לפציעות של העובד, הפסדת ימי עבודה והאטה של תהליך ייצור הרטבים.
הפרויקט הינו מתקן הרמה אשר עוזר בהעברת השקיות עם בסיס ההכנה לרטבים, מעגלה בה הן נמצאות למיכל אשר בו מתחיל תהליך ייצור הרוטב.
מתקן ההרמה נועד למנוע את העומס הפיזי הרב על העובד ולייעל את פעולת העברת השקיות למיכל, תוך דגש על בטיחות העובד בהפעלתו והגבלת משקל אשר המתקן יוכל להרים.תמונה של מנוף הנועד למתקן הרמה למערכת המסת קריסטלים

לפוסטר מתקן הרמה למערכת המסת קריסטלים לחץ כאן

תאורת LED חכמה ללולי פיטום

חברת אלתם – עין השופט מייצרת מוצרי תאורה מזה 20 שנים לענפים שונים, מלולי עופות ועד תעשייה ביטחונית בארץ ובחו”ל. כחלק מהתקדמות השוק לטכנולוגיית LED תוכנן עבור החברה מוצר תאורה מבוסס 4 נורות LED ללולי פיטום. הפרויקט כלל אתגרים רבים כשהעיקרי בהם הוא יצירת תאורה אחידה ברצפת הלול כדי לאפשר גידול אופטימלי של העופות תוך עמידה בתקציב לייצור המוני.תמונה של תאורת לד חכמה ללולי פיטום

 

לפוסטר תאורת LED חכמה ללולי פיטום לחץ כאן

Full suspension MTB frame

Segal Bikes is an Israeli bike Manufacturer known for it’s Magnesium road & hardtail bike frames.
This project’s goal is to build the first full suspension bike designed & built in Israel.
Mountain biking Is a rapidly expanding sport. As a result, the demand for a larger verity of models is growing as well, Segal frames differ from most manufacturers by being made from Magnesium Alloy as opposed to Aluminum or carbon fibers.
The challenge was to create a frame that is pedal efficient, light weight, reliable, comfortable and attractive.תמונה של אופניים עם מערכת שיכוך

Click here to go to Full suspension MTB frame poster

לכתבה על אופני שיכוך מלא לחץ כאן .

Technion Formula SAE Racing

Formula SAE is a student design competition organized by SAE International, gathering universities from all around the world, to compete against each other.

Each student team designs, builds and tests a prototype based on a series of rules, whose purpose is both ensuring on-track safety (the cars are driven by the students themselves) and promoting clever problem solving.

תמונה של מודל רכב הפורמולהתמונת חתך של מכונית הפורמולהפורמולה במירוץ

Click here to go to the preparations and training time of the FSAE technion racing team.

Pedals & Brake Team

The Pedals & Brake Team responsibility was to design and assemble a high performance pedals system including 2 pedals, clutch lever for ignition, routing the brake lines and selecting proper calipers. The team made analysis and performed calculations for braking forces acting on the vehicle and chose parts for the
system accordingly. An optimization for the manufactured parts was made in order to achieve minimal weight for the required strength. Minimal weight was also achieved by mounting the pedal system in brackets welded to the chassis itself. In order to meet the volume requirement, the Master Cylinders were located under and in front of the pedals. The system includes two separate brake line circuits- one for the front wheels and another for the rear wheels. The forces, which are translated into pressure in the lines,
are regulated by the balance bar for correlated brake of the four wheels.תמונות של מערכת דוושות הגז והברקס

Click here to go to Pedals & Brake Team poster

Drivetrain System Team

The Drivetrain team of the Technion Formula conducted comprehensive research of drivetrain systems and vehicle dynamics.

The Drivetrain system used consisted of a chain driven limited slip differential. The chain tensioning was made by eccentric system, all parts were made from light weight Magnesium Alloy AZ80 T5.

תמונה של מערכת ההנעהף ניתן לראות את מנגנון הדיפרניאל והשרשרת

Click here to go to Drivetrain System Team poster

Steering Team

The steering system is composed of 2 U-joint, 60 degrees bent shaft, with spline based connections. Rack & pinion housing is made out of one-piece Magnesium alloy. It has steering wheel rotation range of ±110 degrees for 3.5m radius turn. Compared to 2013, the steering mechanism of the 2014 Technion race car has improved in means of total weight, more natural driver feel and better stability and accuracy. Members of the steering team were committed to ensure the design of a safe system, while taking into account driver ergonomics.

תמונת מנגנון ההגה של רכב הפורמולה

Click here to go to Steering Team poster

Aerodynamics and Body Team

The team is responsible to design and manufacture the vehicle’s body, seat and wings.

תמונה של מושב רכב הפורמולה

Click here to go to Aerodynamics and Body Team poster

Fuel System Team

Technion’s FSAE racing car of this year is becoming more advanced than last year’s car in many aspects, and one of these aspects is the “Fuel system” . The main goal was to ensure proper and fast responding fuel supply at all different power demands. The pump supplied a common rail to which the injectors where attached. The fuel tank had to ensure proper fuel supply to the pump under lateral and longitude acceleration. Therefore a check valve system was designed.
The fuel system contains: Tank, Fuel pump, Filter, Pressure regulator, Fittings and Pipes.
The fuel system is located between the driver’s seat and the motor, and it is connected with the chassis with brackets which are designed especially for the task. The pipes are delivering the fuel to the injectors rail that is connected to the fuel system.תמונה של מיכל הדלק של רכב הפורמולה

Click here to go to Fuel System Team poster

Suspension Team

Suspension Team had to enable the production of an effective, adjustable, robust and reliable suspension system. The suspension system is composed of a double wish bone A-arms, push and pull rod damping mechanism and an adjustable blade type anti-roll bar. Most of the suspension component made of a light magnesium alloy.תמונת מנגנון מערכת המתלים של רכב הפורמולה

Click here to go to Suspension Team poster

Chassis & Integration Team

This year’s Chassis & Integration Team had to combine two different tasks that are interrelated, the design of the chassis and the placement and integration of various components in the vehicle. We defined one leading mission – minimize vehicle size in order to obtain low center of gravity, low mass and low inertia moments. This defined our main vehicle features: Reclined driving posture, lowered and tilted engine with dry sump, substantially shorter chassis with no rear section and weight goals for all systems. The car height was reduced to 1 meter at its peak, a change of 20% compared to last year and a mass reduction of 15%. To achieve this, we used CAD and analytic tools in order to reduce the amount of chassis structural elements used, minimize the shapes of the brackets and diminish the empty spaces among components.תמונה של השלדה על מתקן הריתוך

Click here to go to Chassis & Integration Team poster