פרויקטי תכן מוצר חדש לשנת 2017

  • מרצה: דר’ חגי במברגר

 לתמונות מתערוכת פרוייקטי תכן לחץ כאן.

מתקן למדידת מומנט אינרציה

מטרת הפרויקט הינה לפתח ולייצר מתקן למדידת מומנט אינרציה על מנת לשפר ולייעל שיטת מדידה קיימת.

כחלק מתהליך הפיתוח, מבוצעות סימולציות ממוחשבות לצורך ניתוח ביצועי הטילים המורכבים על כלי הטיס ובנוסף מפותחים אלגוריתמי הנחייה שמטרתם לבקר על הכיוונון השיגור והמעוף.
לכן, למען הדמיה מיטבית, על המפתח להזין נתונים פיסיקליים מדויקים של הדגמים הנבדקים.

תמונת מתקן למדידת מומנט אינרציה
לפוסטר מתקן למדידת מומנט אינרציה לחץ כאן

מערכת נקירה מכנית לרומח

הרומח הינה מערכת מרכזית בה החבלנים עושים שימוש לפיצוץ חפצים חשודים ומטענים בשטח. הרומח הינו מתקן המורכב מקנה, מסוג 12 Gauge בדומה לרובי Shotgun הנפוצים בעולם, על גבי חצובה ומסוגל לירות כדור בודד אל עבר מטרה ממרחק 1.5-2 מטרים. בזמן תכנון המערכת המקורית הוחלט לעבוד עם תחמושת אלקטרונית שבה מכרכוב הכדור יוצאים שני חוטים המחוברים למקור זרם חיצוני (“פצץ”) במקום פיקה מכאנית קלאסית.

מערך החבלה עושה שימוש גם ברובוט משוכלל למשימות מסובכות יותר אשר משתמש בתחמושת מאותו סוג אבל בעלת פיקה מכאנית קלאסית ולכן המשטרה נאלצת להחזיק בשני סוגי התחמושת במקביל (מכאנית ואלקטרונית). בנוסף התחמושת האלקטרונית יקרה בהרבה מזו המכאנית וניתן יהיה לחסוך כסף רב במעבר לתחמושת מאותו הסוג.

צוות הפרוייקט תיכן ויצר עבור המשטרה מערכת נקירה סטנדרטית המתממשקת למערכת הקיימת היום ומופעלת על ידי אותו ה”פצץ” בו עשו שימוש לפני כן. המערכת מאפשרת לחבלנים להשתמש בתחמושת מכנית בזמן העבודה עם הרומח.

תמונת מערכת נקירה מכנית לרומח
לפוסטר מערכת נקירה מכנית לרומח לחץ כאן

מערכת להזנת אבקה למדפסת תלת מימד

רקע:
כיום, על מנת לאפשר עבודה רציפה של המדפסת כאשר ישנה הזמנת ייצור ארוכה, מזינים אבקה באופן ידני דרך פתחים בחלק העליון של המכונה. על מנת להגיע לפתחים אלו, עובד הייצור צריך לטפס על סולם עם מיכל אבקה מלא וכבד ולמלא את המיכלים הפנימיים בעזרת משפך.

מטרת הפרויקט:
המערכת נועדה לשרת את מחלקת ה-Rapid Prototyping של חברת “ארן הנדסה ופיתוח”. המערכת מאפשרת הזנה נוחה של אבקת ניילון 12 למדפסת תלת המימד באופן אוטומטי, ללא צורך בנוכחות עובד בזמן ההזנה.

ייחודיות המערכת:

  • התאמת מימדי המערכת לסביבה הצפופה של מעבדת הייצור.
  • שימוש בהדפסה לבורג החלזוני.
  • מחיר נמוך ביחס לחלופות הקיימות בשוק.

תמונת מודל מערכת להזנת אבקה למדפסת תלת מימד

לפוסטר מערכת להזנת אבקה למדפסת תלת מימד לחץ כאן

מתקן להרכבת אטם במחליק

חברת  HP-Indigo מתמחה בייצור ופיתוח מדפסות דיגיטליות המורכבות ממספר מערכות כאשר במסגרת הפרויקט נדרש לתת מענה לבעיה הקשורה למערכת הזרקת הדיו. כחלק מתהליך הפיקוד על פתיחת וסגירת מיכלי הדיו, קיים שימוש במנגנון המכיל מסילה ייעודית עבור מחליק ובתוכו אטם.

כיום, שני החלקים, המחליק והאטם מיוצרים בנפרד ונארזים בקופסאות בתפזורת. פעולת ההרכבה התבצעה עד כה באופן ידני בקצב של 1000 ליום.

על מנת לשפר ולייעל את התהליך, נדרש הצוות לתכנן ולייצר מתקן אשר מטרתו להרכיב את האטם במחליק באופן אוטומטי מבוקר.

תמונת מודל מתקן להרכבת אטם במחליק
לפוסטר מתקן להרכבת אטם במחליק לחץ כאן

מכונה לריתוך בסיבוב של חלקי צנרת

מטרת הפרויקט היא פיתוח ותכנון של מכונה אשר תרתך מופה 1 צול וצינורות מקטרים שונים .

המכונה מבצעת קידוח על צינור ולאחר מכך מרתך בסיבוב מופה.

 הצגת הבעיה :
היום חברת עמיעד מבצעת את ריתוכי הפלסטיק בשיטת החימום הסטנדרטית. שיטה זו איטית יחסית
כי אנו נאלצים קודם לקדוח ואחר כך לחמם את החלקים ולחברם ביחד , תהליך זה לוקח בין 3-4 דקות
המתקן שהחברה משתמשת לאחיזת הצינורות מגביל את ביצוע תהליך הריתוך (משמש רק לחיבור
חלקים כגון תבריג לפאות הצינורות)

 תמונת מודל מכונה לריתוך בסיבוב של חלקי צנרת

לפוסטר מכונה לריתוך בסיבוב של חלקי צנרת לחץ כאן

מתקן להכנסת אטמים למתאם ראש כרסום

רקע:
תהליך הייצור של מתאם ראש הכרסום (ADAPTER) דורש הכנסת אטם לקדח טכנולוגי. על צוות הפיתוח לספק פתרון להכנסת האטם ל-ADAPTER תוך כדי חיווי למפעיל על הכוח שנדרש להכנסתו ועומק האטם בקדח.

הבעיה:
קיימים מספר רב של ADAPTERS הנבדלים בקוטרם, אורכם וסוגי ממשקים.

הפתרון:
המוצר שפותח מורכב ממכבש פנאומטי עם חיישן כוח ומיקום ומתקן דפינה בעל יכולות ממשקיות לדפינת כל סוגי ה-ADAPTERS.

תמונת מודל מתקן להכנסת אטמים למתאם ראש כרסום

לפוסטר מתקן להכנסת אטמים למתאם ראש כרסום לחץ כאן

מערכת אימון גופני לקשישים המרותקים לכיסא גלגלים

כתוצאה מחוסר פעילות גופנית של אוכלוסית הקשישים המרותקים לכיסא גלגלים, ישנה מגמת עלייה במחלות שונות שהבולטת מכולן הינה ניוון שרירים – סרקופניה. בעקבות כך עלה הצורך במתקן המשמש לאימון גופני עבור אוכלוסיה זו.

מסגרת הפרוייקט התבקשנו לתכנן ולייצר התקן אשר יהיה בעל חיבור לכיסא הגלגלים, בו הקשיש יוכל להשתמש באופן עצמאי למטרה זו.

בסוף התהליך פיתחנו שני מוצרים העונים על הדרישות:

  • מנואלה ידנית – לצורך הפעלה וחיזוק פלג הגוף העליון
  • שולחן מוטוריקה עדינה – לשם תנועתיות ושיפור  הקוגנטיביות.

תמונת מערכת אימון גופני לקשישים המרותקים לכיסא גלגלים

לפוסטר מערכת אימון גופני לקשישים המרותקים לכיסא גלגלים לחץ כאן

מתקן לאבחון אבטחת ברגים תעופתיים

מטרת הפרויקט :

  • בניית מתקן לביצוע ניסוי Junker עבור מחברים תעופתיים של חברת “רפאל”.
  • מדידת כוח ההידוק כפונקציה של מספר מחזורי הרעדה וספירת מספר המחזורים.
  • התאמת המתקן למידות רצויות.

בגרמניה של שנות ה60, גילו כי מחברים אשר נמצאים במצבים של רטט ומאמצי גזירה נוטים להתרפות עצמית.

בעקבות כך, בוצעו ניסוים לאבחון התופעה וב- 1969 הופץ מאמר של  Garhard Junker בנושא של “פיתוח קריטריונים חדשים לשחרור עצמי של מחברים תחת רטט” ובהתאם לכך הוא פיתח את ניסוי “Junker”  עליו מבוסס מוצר זה.

במוצרים מוטסים יש צורך לתכן ולבנות מוצר אשר מותאם לשיטות האבטחה והתקנים הייחודיים אשר נמצאים בשימוש בחברת “רפאל”.

מתקן הבדיקה נועד לבחון את איכות המחבר ועמידותו ברעידות לאורך זמן,

אמצעי ההידוק והאבטחה טובים ותקינים אם אחרי 2000 מחזורי העמסה ה pre-load לא ירד מתחת ל 85% מה pre-load  הראשוני.

תמונת מתקן לאבחון אבטחת ברגים תעופתיים

לפוסטר מתקן לאבחון אבטחת ברגים תעופתיים לחץ כאן

מתקן השקת ומשיית סונאר לכשב”מ פרוטקטור

במסגרת היכולות של הכשב”מ המפותח ברפאל (פרוטקטור) נדרש לפתח מנגנון שיישא סונאר ושיופעל בצמידות לדופן הספינה. המנגנון שנושא את הסונאר חייב לאפשר שני מצבים: מצב פרוס, כאשר הסונאר במים ומצב מקופל כאשר הסונאר מאוחסן על הכשב”מ. המערכת הנוכחית הקיימת ברפאל היא ידנית וסטטית. המתקן שפותח יכול להיות מופעל בפקודה מרחוק או מהכשב”מ עצמו, ללא מגע אדם. בנוסף, למתקן יש מערכת הפעלה ידנית כגיבוי. המתקן עמיד לתנאי ים, ושומר על הסונאר בהלמים של עד 5g, כאשר מהירות הכשב”מ המירבית היא 40 קשר. המתקן יכול להיות מותאם למערכות עתידיות שונות (מטע”ד שונה).

בנוסף תוכן מתקן הכללה ובדיקה למערכת המדמה את החלק הרלוונטי של הספינה, עומד יציב באופן עצמאי ללא חיבור לרצפה, ומאפשר תנועה מלאה של המערכת.

תמונת מודל מתקן השקת ומשיית סונאר לכשבמ פרוטקטור

לפוסטר מתקן השקת ומשיית סונאר לכשב”מ פרוטקטור לחץ כאן

אלונקת שטח

ארגון “איחוד הצלה”, המאגד כונני רפואת חירום, מפעיל מתנדבים במטרה להגיש עזרה ראשונה למקרי חירום רפואיים עד להגעת אמצעי תחבורה לפינוי (אמבולנס, מסוק וכו’) .
במתארי שטח רבים, כדוגמת שבילי אופניים, אשר לא ניתן להגיע אליהם עם כלי תחבורה או שהזמן הנדרש לכלי התחבורה להגיע לפצוע ארוך מדיי, נדרש לבצע פינוי קל ומהיר על ידי אלונקה  עד לחבירה לאמצעי פינוי תחבורתי .

המטרה של הפרויקט היא לפתח אלונקה שתפשר הקלה וקיצור זמן לפינוי מרגע הפציעה ועד הוצאת הנפגע מהשטח.

לשם כך, תכננו אלונקה שעומדת במשקל של אדם (עד 150 ק”ג) שמתקפלת לגובה של כ50 ס”מ כדי להתחבר לגב של הנושא ע”י מנשא בנוחות ובמשקל מקסימלי של 15 ק”ג כדי להקל על הנשיאה.

האלונקה מתחברת לגלגל שנרכש , המתאים לדרישות התכן (ממשק לאלונקה וחוזק) ולדרישת הלקוח, זירוז והקלת תהליך הפינוי של פצוע

תמונת אלונקת שטח

לפוסטר אלונקת שטח לחץ כאן

מכונת חידוד אלקטרודות

חברת “אלפא אומגה” מייצרת אלקטרודות ומכשור לקריאת אותות חשמליים במוח. לאלקטרודה יש חוד שנועד לקליטת אות חשמלי מנקודה בתוך המוח.

המכונה המוצעת מחליפה את מכונת החידוד הקיימת, עולה עליה מבחינת דיוק התוצר ומתאימה לייצור המוני. המכונה מתאימה לשימוש מהיר וללא כלים מיוחדים. חידוד  האלקטרודות נעשה בתהליך אלקטרוליזה (איכול כימי של המתכת) המתאים ליצירת חוד בחוט טונגסטן בעובי 0.245 מ”מ.

תמונת מודל מכונת חידוד אלקטרודותלפוסטר מכונת חידוד אלקטרודות לחץ כאן

מערכת תאורה למיקרוסקופ תת-ימי

המוצר הינו מערכת תאורה למיקרוסקופ תת-ימי, המיקרוסקופ משמש להדמיה של עצמים שקופים ואטומים.
המערכת מורכבת משלוש דיודות לייזר בשלושה אורכי גל שונים (RGB).
שלושת האלומות של הלייזרים משולבות לאלומה אחת באמצעות מראות כרומטיות – משמש כמראה לאורכי גל מסוימים וכחלון שקוף לאורכי גל אחרים.
המערכת מאפשרת להאיר נפח קטן של מים שהמיקרוסקופ מוכוון אליו ובכך לשפר את יחס האות לרעש.
מערכת התאורה מסונכרנת עם פעולת המצלמה.
המערכת יכולה להגיע לזמני חשיפה של 10מיקרושנייה, לעומת 10מילישנייה עם מערכות תאורה קודמות.

תמונת מודל מערכת תאורה למיקרוסקופ תת-ימי

לפוסטר מערכת תאורה למיקרוסקופ תת-ימי לחץ כאן

פרויקט רובוטרק-מנגנון נעילה

פרויקט Robotrek הוא פרויקט המתבצע במעבדה לרובוטיקה בניהולו של פרופסור אילון רימון ומטרתו לפתח רובוט היכול הן לעבור מכשולים גבוהים ממנו והן להיות בעל פרופיל נמוך היכול לעבור בקלות גם במעברים נמוכים.

הרובוט בצורתו דומה מאוד לזחל של טנק אך במקום גלגלים פנימיים יש מנגנוני נעילה בכול אחד מהצירים ומנוע מרכזי אחד הדוחף את הזחל קדימה בנוסף קיימת מערכת בקרה המקבלת קריאה מ”מדי תאוצה” הנמצאים בכול חוליה ושולטת במנגנוני הנעילה באמצעות מנועי סרבו.

במסגרת תכנון דור 2 בפרויקט ה Robotrek התרחשו  קריסות שנבעו מכשל של הבלמים וכמו כן התגלה כי נדרש כיול מחדש של הבלמים לעיתים תכופות מאוד.

תמונת מנגנון נעילהלפוסטר פרויקט רובוטרק-מנגנון נעילה לחץ כאן

שלדה לפרוייקט רבע טרקטור

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בונה פלטפורמת שדה.
צוות שלדה אחראי על תכנון, ייצור ובדיקות של השלדה וממשקיה עם שאר האלמנטים של הפלטפורמה.

תמונת טרקטור ומודל שלדה לפרוייקט רבע טרקטור

לפוסטר שלדה לפרוייקט רבע טרקטור לחץ כאן

 

Technion Formula SAE Racing

This is the fifth year that Team Technion has participated in Student Formula competitions. The new Formula car is a dramatic upgrade of the Technion Formula car that competed in Europe last year. Among other things, the pneumatic transmission system was replaced with an electric transmission system, the weight of the car was reduced from 255 kg to 175 kg and the engine was replaced by a single-cylinder KTM engine. An active suspension system based on accelerometers was installed in the new car.תמונת רכב הפורמולה בתחרות

The Formula SAE challenges university students to design and manufacture and race a marketable racing car. The Technion Team consists of several subgroups who, together, designed and built this vehicle.

Each student team designs, builds and tests a prototype based on a series of rules, whose purpose is both ensuring on-track safety (the cars are driven by the students themselves) and promoting clever problem solving.

Structural & mechanical

Wheel Assembly

  • Weight reduction and Lower C.O.G of the wheel assembly  compared to 2016 system (Max weight: 8.5 Kg).
  • No braking system in rear wheels’ assembly.
  • New brake disc interface with front hub.
  • Adjustable camber angle and brake caliper axial position.
    תמונת חלקי מכלול הגלגל

Suspension

  •  Low weight  A-Arm suspension system for a Formula-Student car.
  • Wide Adjustability range for Pull-Rod, Tie-rods & Arms length.
  • Total System Weight (Including sub-systems) – less than 12 Kg
    תמונת המתלים מורכבים ברכב

Chassis

  • Weight reduction of at least 20% compared to 2016 (Max weight: 28 Kg).
  •  Complying with the new Formula Student “Rules 2017”.
  • Chassis nodes design is to be simultaneous with determining the suspension nodes.
  • Torsional stiffness of 1050 N*m/deg.

תמונה מודל תלת מימדי של שילדת המכונה

Click here to go to Structural & mechanical Team poster