פרויקטי תכן מוצר חדש לשנת 2019

  • מרצה: דר’ חגי במברגר

 לתמונות מתערוכת פרויקטי גמר מחקריים, הנדסיים ותכן מוצר חדש לחץ כאן.

גלגלון – התקן עזר להליכה

מטרת הפרויקט הינה מציאת פתרון חדשני למקל הליכה, שיעניק תנועה חלקה ובטוחה
ללא צורך בהרמת המקל, ויענה על צרכי קהילת המבוגרים בעולם ובארץ במיוחד.
דרישות המוצר כללו אפשרות גלגול ובלימה תוך שימוש במנגנונים מכניים בלבד.
נבחרו שני מוצרים המאפשרים התאמה מרבית להרגלי המשתמש:

LEONARDO – מנגנון הפעלת המשקל כולל רצועת בלימה היורדת אל הקרקע בעת
הישענות. המנגנון כולל רצועת בלימה ושלושה גלגלים (הגלגל האחורי מחובר לטובלן
קפיצי).

POMPA – מנגנון הלחיצה מאפשר בלימה על ידי הורדת בית גלגלים אל הקרקע
באמצעות כבל בודן. בית הגלגלים כולל שתי רפידות ורצועה באמצעותן מתרחשת
הבלימה.
הגלגלון עונה על צרכי קהילת המבוגרים בעולם ובארץ במיוחד. נכון לשנת 2015 ,
אוכלוסיית ישראל מונה 8.46 מילון מתוכם 939 מיליון מבוגרים אשר מהווים 11%
מהאוכלוסייה )באחד מתוך כל ארבעה משקי בית בישראל חי אדם בן 65 +(. מגמה זו
הולכת וגדלה ולפי תחזית האוכלוסייה של הלמ”ס – צפוי מספרם של הזקנים להגיע
ל 1.66 מיליון נפש בשנת 2035

גלגלון - התקן עזר להליכה

לפוסטר גלגלון – התקן עזר להליכה לחצו כאן

מכונה לליטוש משטח פני הדבקה של מנסרות אופטיות מלבניות

כדי ליצור קרן לייזר איכותית נדרש לשלב בין מספר מקורות אור ע”י שימוש במספר עדשות קטנות
ומראות. עדשות אלו המודבקות על מנסרות הזכוכית אותן דופנים אל מכשיר הלייזר.
לחברת סיוון הייתה דרישה למכונה אשר תגביר את רמת החספוס של פאות המנסרות האופטיות
המלבניות, תוך שמירה על מישוריתון וניצבותן.
כדי לענות על דרישות אלה תכננו, הוצאנו לייצור והרכבנו מכונה המבוססת על מכניזם ארבעה מוטות
באמצעות מנוע יחיד. מכניזם זה מכתיב תבנית תנועה של שמיניות משתנות אשר יוצרות את תבנית
החספוס האקראית. המערכת מלטשת בו זמנים מספר מנסרות גדול תוך שמירה על הדיוק וקצב
הליטוש הנדרש, כמו כן המערכת מתאימה למנסרות במספר גדלים ובכמות משתנה.

מכונה לליטוש משטח פני הדבקה של מנסרות אופטיות מלבניות

לפוסטר מכונה לליטוש משטח פני הדבקה של מנסרות אופטיות מלבניות לחצו כאן

מרכיב נועלים של פיות ניקוי

“עמיעד מערכות מים” הינה חברה מובילה בתחום פתרונות סינון. נדרשנו לבנות פתרון עבור תהליך ההרכבה של מסנן המשמש במערכת “אומגה”. המוצר מורכב מצינור פלב”מ, רוכב, פיה ונועל. קיימות שתי גרסאות של צינורות. בעלי 12 או 16 רוכבים ואורכים שונים בהתאם.
בעת הרכבת צינור נדרש להפעיל כח רב לטובת נעילת הרוכבים בצורה אטומה על גבי הצינור.
מטרת הפרויקט היא לפתח כלי אשר ייעל את פעולת הרכבת הנועלים וזאת על מנת לקצר את זמני העבודה ולחסוך שחיקה של עובדים במפעל. אספקת הכח האפשרית עבור הכלי היא אוויר או חשמל. נבחנו כ- 10 פתרונות שונים לטובת מבנה הכלי ואופן הפעלתו. בעת תהליך התכן הושקעה
מחשבה רבה באופן הפעלה בטיחותי, פשוט ונח עבור העובד בקו הייצור.

מרכיב נועלים של פיות ניקוי

לפוסטר מרכיב נועלים של פיות ניקוי לחצו כאן

קומפרסור אוויר מבוסס על Bellow

בפרויקט זה קיימת ההזדמנות להרחיב את פתרונות הדחיסה הקיימים ולהביא לידי ביטוי רכיב
במדחסים Bellow התקן ה .Mewasa אשר פותח ויוצר ע”י חברת Bellow הנדסי ייחודי, התקן
מביא יתרונות רבים בכך שנדרשים חלקים מועטים יותר ליצירת פעולת הדחיסה. בהתקן זה
לא תידרש התחזוקה האופיינית שיש ברוב ההתקנים כמו שימון והחלפת אטמים הנשחקים
יהיה ניתן לספק גז אשר לא Bellow – עקב תנועת הבוכנה. כמו כן, הודות למבנה האטום של ה
יהיה “מזוהם” מהסביבה בה המדחס נימצא, או ההפך- לספק גז רעיל שלא יזהם את הסביבה
)בניגוד למדחס בוכנה אשר חושף את דופן הצילינדר בכל דחיסה(. בעזרת אנליזות מאמצים
ותרמודינמיות תוכנן מנגנון המורכב מטלטל וגל ארכובה המונע בעזרת מנוע חשמלי אשר
בפתרון זה יש מעט חלקים וגם הם חלקי מדף ובכך הפתרון שתוכנן ,Bellow – דוחס את ה
שומר על אמינות ותחזוקה זולה.

קומפרסור אוויר מבוסס על Bellow

לפוסטר קומפרסור אוויר מבוסס על Bellow לחצו כאן

תא לחץ המדמה ירידת לחץ מהירה

מטרת הפרויקט הינה תכנון, פיתוח וייצור תא המדמה ירידת לחץ מהירה עבור בדיקות גובה Rapid
and Explosive Decompression למוצרים שונים.
התא מיועד לשימוש במעבדת תנאי סביבה ברפאל כאשר במהלך הבדיקה נדרש לוודא כי לא נוצרים
סדקים ודפורמציות מבניות במוצר הנבחן, וכן שבזמן הפריצה ואחריה המוצר שומר על תפקודו
הפונקציונאלי.
במהלך הבדיקה התא הנ”ל מוכנס לתוך תא גובה גדול יותר הקיים במעבדה, שואבים את האוויר משני
התאים ע”י מערכת הואקום של התא החיצוני עד לתת לחץ של 750 מיליבר. ברגע זה, סוגרים את
הברז החשמלי המשמש כפתח להשוואת הלחצים ההתחלתית ושואבים את האוויר מהתא החיצוני עד
ללחץ של כ- 70 מיליבר. כעת קיים הפרש לחצים בין התא החיצוני לפנימי. באמצעות ניקוב ממברנה
מתבצעת השוואת לחצים מהירה לתת לחץ של כ- 180 מיליבר.
מהירות השוואת הלחצים נמצאת בטווח של 0.1-15 שניות וניתנת לשליטה ע”י בחירת הפתח בגודל
המתאים לזמן הדרוש.

תא לחץ המדמה ירידת לחץ מהירה

לפוסטר תא לחץ המדמה ירידת לחץ מהירה לחצו כאן

שיפור תהליך הסימון במכונת הלייזר

הפרויקט מיועד לתת מענה לתחנת סימון פריטים במכונת לייזר בחברה.
כיום, עובד מוסמך מעביר ידנית פריטים המגיעים במגש פלסטיק אל מגש יעודי לסימון לייזר
במכונה, וממגש זה למגש שלישי, המיועד לשטיפת הפריטים.
המכונה מסוגלת לסמן 100 פריטים ב- 25 שניות בלבד, אולם זמן אדם להזנה ופריקה הינו 125
שניות. פעולות אלה קורות במקביל, לכן זמן מחזור עומד על 125 שניות.
היעד הוא לקצר את זמן עבודת האדם בצורה משמעותית.

שיפור תהליך הסימון במכונת הלייזר

לפוסטר שיפור תהליך הסימון במכונת הלייזר לחצו כאן

מנגנון הרכבת ספוג

הפרויקט עוסק במיכון תהליך הרכבת ספוג העשוי מחומר PVA על מוטות פלסטיק בצורת משושה
המשמשים כרגלי רובוט לניקוי בריכות שחיה.
כיום, הרכבת הספוג על המוט מתבצעת במערכת הקיימת במפעל החברה שמופעלת בצורה ידנית ע”י
העובד.
מטרת המערכת המוצעת מעבר להגדלת כמות הספוגים המורכבים
בכל שעה ומיכון תהליך ההרכבה הינה למקם את הספוג באמצע של
המוט ושמירה על צורתו מפני עיוותים הנגרמים כתוצאה מפעולת
הרכבה ידנית מה שיכול לפגוע ביכולת הספיגה.

מנגנון הרכבת ספוג

לפוסטר מנגנון הרכבת ספוג לחצו כאן

Driverless car- Steering Actuation

One of the main components of the driverless car is its actuation system.

The purpose of this project is to design the steering actuation of the Driverless Formula The main objective is to couple a motor to the existing steering system, allowing its actuation while retaining its manual mode. Our team chose to design a chain drive transmission based system

Driverless car- Steering Actuation

Click here to go to Steering Actuation Team poster

 

Technion Formula SAE Racing

The Formula SAE challenges university students to design and manufacture and race a marketable racing car. The Technion Team consists of several subgroups who, together, designed and built this vehicle.

Each student team designs, builds and tests a prototype based on a series of rules, whose purpose is both ensuring on-track safety (the cars are driven by the students themselves) and promoting clever problem solving.

Engineering achievements:
• An active hydraulic anti-roll mechanism
• Transition form rod-end mounted A-arms to spherical bearings
• First transient weight distribution simulation of a defect track
• Radiators positioned inside the vehicle

Click here to go to Performance and General Overview Team poster

Click here to go to Powertrain and Drivetrain Team poster

Click here to go to Driver Interface Team poster